(( منتديات الاهرام 2011 ))
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

(( منتديــــــــــــــات الاهـــــــــــــــرام 2011 ))

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

لو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin

المساهمات : 136

لو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه  Empty
مُساهمةموضوع: لو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه    لو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه  Avatarالسبت يونيو 08, 2013 8:27 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ديه اول مشاركه ليه والله عن تجربه في هذا الموضوع
انا كانت مشكلتي في بشرتي انها دهنيه وحساسه
بسسسسسسسسسسسسسسسسس اخيرا لقيت الحلللللللللللللللللللل
تعالوا اقولكم ايه هو الحللو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه  Smiley-smile

1- البشرة محتاجه عنايه جمدة جدا يله نبدا الخطوات قبل كل شي لازم الاستعانه بالله
اولا / انا بغسل وجهه ورقبتي بصابون طبي فوقققققققققققق الممتاز اسمه (فيت بار fitt bar) هى ب 10 جنيه في اي صيدليه بس بغسل وجهي كل يوم حوالي من3 الي 4 مرات والاحسن يكون عند كل وضوء يعني 5 مرات والاهم قبل ما انام

ملحوظه /// لو انتي برة البيت ياريت اول ما ترجعي تغسلي وجهه علي طول بالصابونه زى ما انت عارفه ان نوع بشرتنا في الصيف بترجعي كلها عرق واتربها فيها

ثانيا //// قبل ما تنامي طبعا غسنا وشينا بالصابونه هاتي تونر لو عندك واقولك نصيحه هديه مني ليكي (مياة الورد )الا عند العطار الزجاجه ب 2.5 جنيه ديه تونر طبيعي (غسنا خلاص وشينا نجيب قطنه فيها مياة الورد وامسح بيها وشي والرقبه كل يوم

عن تجربه انا بعمل كدة كل يوم ما شاءءءءءءءءءءءءء الله علي وشي وكمان المسام الوسعه بتتقفل وشكل وشي حلوة

ثالثا /// ياريت تعملي المسك دة مرتين في الاسبوع هو ( ترمس مطحون + عسل نحل ) وياريت قبل المسك تكوني غسله وشك بالصابونه وبعد المسك مياة الوردلو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه  Smiley-blushinggirlلو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه  Smiley-blushinggirlلو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه  Smiley-victory
وكمان في وسط الاسبوع اعملى مسك الطمي المغربي

ابقي ادعيلي بعد ما تشوفي جمال وشك

ارجو التقيييييييم ديه اول مشاركه ليه
السلام ختام
https://ahram7.yoo7.com

لو بشرتك دهنيه اوحساسه تعالي اقولك تعملي ايه
صفحة 1 من اصل 1